Plan misji gospodarczych na 2018 r.
Pozyskanie nowych inwestycji dla regionu oraz wsparcie eksportu dolnośląskich małych i średnich przedsiębiorstw to jedno z najważniejszych zadań samorządu województwa na 2018 rok. Do listopada zaplanowanych zostało 12 wydarzeń na całym świecie, które mają na celu zbudowanie rozpoznawalności województwa, wzmocnienie wizerunku naszej regionalnej gospodarki i marki Dolny Śląsk.
Zadanie realizowane jest przez Dolnośląską Agencję Współpracy Gospodarczej przy udziale UMWD, Ambasad Rzeczpospolitej Polskiej oraz międzynarodowych instytucji gospodarczych.
Projekt pn. „Zdobycie nowych rynków zbytu oraz budowanie rozpoznawalności marki Dolny Śląsk w kraju i za granicą” skierowany do dolnośląskich MŚP oraz inwestorów zagranicznych.
Do listopada DAWG planuje 12 wyjazdów promocyjnych do Europy, Ameryki i Azji. Najbliższe misje gospodarcze, w których uczestniczyć będą dolnośląscy przedsiębiorcy, a którym przewodniczył będzie marszałek Cezary Przybylski, odbędą się w marcu (Włochy – Rzym), kwietniu (Gruzja -Tbilisi i Batumi, USA – San Francisco) i maju (Chiny Anhui).
– Dążymy do tego, by rosła liczba przedsiębiorców sektora MSP eksportujących na rynki poza unijne. Na tradycyjnych rynkach europejskich firmy nie potrzebują już dużego wsparcia samorządu, bo dobrze sobie radzą. Azja i Ameryka do dla nich nowe i duże wyzwanie. Zależy nam, żeby rodzime produkty i usługi Dolnego Śląska były tam obecne – podkreśla Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego.
– Podczas misji organizowane będą m.in. spotkania z potencjalnymi inwestorami, importerami, władzami regionów i instytucjami gospodarczymi. Samorząd Dolnego Śląska ma zamiar podpisać umowy o współpracy gospodarczej, które umożliwią firmom kontakty handlowe. Dają także zdecydowanie większą gwarancję bezpieczeństwa biznesów po obu stronach. W ubiegłym roku takie umowy województwo zawarło z Batumi (Kazachstan) oraz chińską prowincją Anhui. To ważne, bowiem wzrost poziomu umiędzynarodowienia dolnośląskich małych i średnich firm, rozwój ich działalności eksportowej oraz inwestycji za granicą w znacznym stopniu podniosą ich konkurencyjność i pozycję na rynku.
– Rozbudowa działalności za granicą to nie tylko rozwój danego przedsiębiorstwa – zyski finansowe czy podnoszenie jakości. Eksport niesie za sobą rozwój całego naszego regionu. Zwiększenie sprzedaży to nowe miejsca pracy, to dochody dla budżetu województwa, to postęp technologiczny. To także korzyści polityczne – podkreśla Hubert Papaj, prezes DAWG sp. z o. o.
Szczegółowe informacje:
http://dawg.pl/pl/articles/2