Zakończył się pierwszy międzynarodowy 365 Timing Economic Congress. Bez wątpienia sprawdziła się ciekawa formuła konferencji – zaproszenie do dyskusji przedstawicieli różnych środowisk: nauki, przedsiębiorców, instytucji otoczenia biznesu, administracji samorządowej i mediów. To spowodowało, że podczas 2 debat i każdego z 12 paneli dochodziło do interesującej wymiany zdań pomiędzy uczestnikami spoglądającymi na zagadnienia z odmiennych perspektyw.
Uczestnicy zastanawiali się m.in. nad tym, co jest ważniejsze w odniesieniu sukcesu w biznesie: dobre planowanie czy dobre wyczucie czasu?
Marek Ignor, prezes Dolnośląskiego Fundusz Rozwoju, deklarował, że jest gorącym zwolennikiem planowania. I tego strategicznego, i operacyjnego. – Plany pozwalają nam wyznaczać przede wszystkim cele i eliminują przypadkowość w podejmowaniu decyzji – wyjaśniał Marek Ignor. – To wyczucie pojawia się później i dotyczy raczej rynku, z którym się zmierzamy. Wyczucie, popularnie zwane szczęściem w biznesie to ważny element miękki biznesu, który powoduje, że trzeba się znaleźć w odpowiednim czasie i w odpowiednim miejscu.
Prof. dr hab. Andrzej Gospodarowicz z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu mówił, że bez planowania nie można działać, a samą spontanicznością dużo nie osiągniemy. W podobnym tonie wypowiadał się również prof. dr hab. Czesław Zając z UE we Wrocławiu.
– Timing w deweloperce jest bardzo ważną funkcją przy planowaniu procesu inwestycyjnego – mówił dr Michał Muszyński, prezes Domaru – Galerii Wnętrz. – W 2007 roku podczas kryzysu nieruchomości, który miał miejsce w USA, ale wpłynął też na nasz rynek mogliśmy obserwować jak różne firmy sobie z tym radzą. To jest bardzo wrażliwy rynek i trzeba mieć dużo przygotowanych projektów. Czasem trzeba czekać na dobry moment na realizację, dlatego powinny to być projekty możliwe do zrealizowania w każdej chwili. Możemy planować różne scenariusze, a timing wpływa na to, który scenariusz wybierzemy. Czy naszym priorytetem jest maksymalna stopa jednorazowego zwrotu, czy może raczej próba przetrwania i realizacja inwestycji z niższą stopą zwrotu, pozwalająca przeżyć trudny moment.
Agnieszka Han, wiceprezes Hasco Lek Wrocław podkreślała specyfikę planowania w branży farmaceutycznej. Ponieważ wprowadzenie na rynek nowego leku trwa wiele lat, wymaga to wyjątkowego wyczucia czasu. – Coraz bardziej idziemy w kierunku personalizacji pod konkretnego pacjenta. Każdy jest osobnym biologicznym przypadkiem i składem chorób cywilizacyjnych. Personalizacja będzie więc kluczowa zarówno dla medycyny tradycyjnej, jak i nowych produktów, które będą stopniowo zastępować te klasyczne rozwiązania.
„Czas jest darmowy, ale bezcenny. Nie można go posiadać, ale można go wykorzystać. Nie można go zatrzymać, ale można go używać. Raz stracony nigdy nie powróci” – tym cytatem z książki „Zaklęci w czasie” autorstwa Audrey Niffenegger podsumował sesję główną – prof. dr hab. Czesław Zając z UE we Wrocławiu.
Poniżej zapisy debat, który można było obejrzeć na naszym FB:
Dzień 1.
Zapraszamy na streaming live z 365 Timing Economic Congress z pierwszego międzynarodowego kongresu ekonomicznego o znaczeniu czasu w procesach społeczno-gospodarczych.
Opublikowany przez Dolnośląski Fundusz Rozwoju Poniedziałek, 15 października 2018
Dzień 2.
Zapraszamy na streaming live z drugiego dnia kongresu o znaczeniu czasu w procesach społeczno-gospodarczych.
Opublikowany przez Dolnośląski Fundusz Rozwoju Wtorek, 16 października 2018